FANDOM

Moderus Beta
Moderus Beta MF 01 (N8C)
Düwag N8C po przebudowie (Moderus Beta MF 01) w Gdańsku.
Flaga Niemiec • Flaga Polski
Producent: Modertrans Poznań
Lata produkcji: 1973-1975
Dane techniczne
Liczba członów: 3
Długość: 27450 mm
Szerokość: 2470 mm
Niskopodłogowość: niska podłoga w środkowym członie
Modyfikacje: Moderus Beta MF 01, Moderus Beta MF 02
Wnętrze
Liczba miejsc siedzących: 51
Liczba miejsc stojących: 190
Eksploatacja
Miasta: Kraków, Diuseldorf
Moderus Beta MF 01 Gdansk November 2010
Düwag N8C po przebudowie (Moderus Beta MF 01) w Gdańsku, widoczne dodatkowe drzwi w środkowym, niskopodłogowym członie i nowe kabiny motorniczego, 2010

Moderus Beta - oznaczenie wagonów tramwajowych powstałych w wyniku modernizacji wozów Duewag N8C (Moderus Beta MF 01) oraz Konstal 105Na (Moderus Beta MF 02) w zakładach Modertrans w Poznaniu.

Moderus Beta MF 01Edytuj

Wagony Moderus Beta MF 01 powstały w wyniku modernizacji niemieckich, trójczłonowych tramwajów N8C produkowanych w latach 1978-1986. Modernizacja objęła modernizację przodu i tyłu tramwaju (fronty z tworzyw sztucznych), podmianę środkowego członu na niskopodłogowy oraz remont wnętrza pojazdu. Niskopodłogowa wstawka znajduje się pomiędzy 1 a 3 członem pojazdu. Umożliwi ona wygodniejsze wsiadanie osobom niepełnosprawnym i osobom starszym. Wyposażona została w drzwi odskokowo-uchylne. Pudło tramwaju osadzone jest na czterech dwuosiowych wózkach: dwóch napędowych i dwóch tocznych. Wagonem steruje się za pomocą dżojstika.

Do Gdańska sprowadzono 46 tramwajów N8C w celu przebudowy ich na typ Moderus Beta MF 01.Tramwaje dla Gdańska są wyposażone w :

Moderus Beta MF 02Edytuj

Tramwaje Moderus Beta MF 02 są produkowane przez firmę Modertrans dla Poznania.Jest to wóz zbudowany na bazie jednoczłonowego, jednokierunkowego tramwaju Konstal 105Na, wytwarzanego w latach 1979-1992. Zmiany polegają na wstawieniu pomiędzy dwie połówki klasycznego 105Na wstawki niskopodłogowej, zastosowanie drzwi odskokowo-uchylnych. Tramwaj otrzymuje w trakcie modernizacji nowoczesny przód i tył wykonany z tworzyw sztucznych z szybą panoramiczną. Środkowy człon posiada 25% niskiej podłogi. Podczas hamowania pojazd oddaje energię do sieci. Pojazdy tego typu zostaną dostarczone przed 2012 rokiem do Poznania.

Duwag N8C Gdansk
Moderus beta wnętrze
Moderus Beta środek
2010-07-08-gdansk-by-RalfR-05
Tramwaje N8C w Gdańsku przed przebudową Wnętrze Moderusa Beta Niskopodłogowa wstawka w Moderus Beta MF 01, Gdańsk. Tramwaje Moderus Beta w Gdańsku